Fågelbad i betong

Hej och godmorgon kära ni ^-^
 
Jag såg att en kommenterade att det vore kul med lite tips på saker man kan göra i betong, (till trädgården)
och eftersom att min bonuspappa jobbar på betongindustri så har vi gjort några fågelbad här hemma, med hjälp av rabarbeblad som "mall". Jag vet själv inte hur man gör, men jag kan ge några tips på vad man kan göra ^^
1. Om man har några gamla regnstövlar så kan man fylla dom med betong och sedan låta det torka. Sen tar man bort själva stövlarna och så har man ett par regnstövlar i betong som man kan ställa i trädgården ^.^
2. Stora rabarbeblad är väldigt fint att ha som fågelbad, och man kan göra dem i olika storlekar.
3. Man kan också ta någon form (ex en rund platta) och fylla med betong, sedan kan man lägga ett valfritt, lite större löv av något slag därpå, sedan tar man väck lövet och då blir det ett vackert tryck i betongplattan.
Ett extra tips: om man vill kan man måla betongskulpturerna sedan, i någon fin färg ^^
 
Vet inte om det var värdens bästa tips, men jag hoppas ni gillade dom ändå ^-^
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Leena

Oj så fina - intressant!

Svar: Det var inte våra på bilderna, men tack ändå ^^
busshallplatsen.blogg.se

2012-07-01 @ 10:28:29

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0